We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?
ОТКРИЙТЕ най-добрите ОФЕРТИ за тази седмица: КАЛЕНДАРИ 2021 намаление - 20% ×

Фрида Кало: Символът на Мексико и феминизма

27. 07. 2020

Viva la Frida! Малко жени са успели като художнички през изминалия век, когато светът е принадлежал най-вече на мъжете. Не са много и жените, които са успели да се превърнат в символ на своята страна и феминизма едновременно. Фрида Кало определено не беше просто обикновената съпруга на известния си съпруг. Тя бе независима, със свободн дух – накратко, черната овца в стадодо на нейното време. За съжаление житейският й път не беше много дълъг, а саматя тя бе изпълнена с болка, постоянно бореща се с небагоприятната си съдба, но въпреки това успя да повлияе на милиони по цял свят. Прочетете за живота на мексиканската художничка, която има пръст дори в актуалните тенденции в наше време.

 

“Не ме интересува какво мисли светът. Родена съм кучка, родена съм художник, родена съм прецакана. Но бях щастлива по мой начин.”

Магдалена Кармен Фрида Кало и Калдерон е родена в предградията на Мексико Сити на 6ти юли 1907, била е третото дете на фотографа Гийлермо Кало и жена му, Матилда. Баща й има немски корени, докато майка й родом е от Америка. Фрида се е чувствала като медиатор между европейската и мексиканската култура, което до голяма стенен е повлияло върху изкуството й.

“В края на краищата, можем да понесем много повече, отколкото си мислим.”

Нещастната съдба я сполетява в ранна възрааст – на 6-годишна възраст се разболява от детски паралич, което води до различните размери на краката й и накуцване през целия й живот, което тя скрива под дългите си поли. На 18-годишна възраст претърпява автобусна катастрофа пътувайки към санаториума, който посещава за да се реабилитира от последствията от детския паралич. Преминава през няколко операции, но за съжаление нетърпимата болка я съпровожда до края на живота й. 

До тази злополука, обаче, животът на Фрида се развива много обре – тя се посвещава на спорта и изучаването на медицина. Тя е едно от 35 момичета приети в Националното подготвително училище (в което са учили 2000 момчета!). Но още в училище тя се откроява от тълпата – основател е на тайната група Качучас, а нейното поведение често се описва, в контекста на нейното време, като възмутително. Докато учи се запознава с бъдещия си съпруг – известният художник Диего Ривера, който работи в училището между 1921-1921 върху картината “Създаване”.

“Крака, за какво са ми ако имам криле, с които летя?”

През 1925 година Фрида претърпява фаталната абтобусна злополука, в резултат на което се оказва с фрактури на гръбначния стълб, ключицата, ребрата, таза, десният й крак и рамото, а коремът и матката й са пробити от железен парапет. Последиците от тази злополука я следват до края на живота й. Поради тези наранявания, тя никога не е могла да има деца, а това е било нейно съкровено желание. След инцидента се подлага на няколко операции и прекарва повече от година в болнично легло. Тогава тя моли баща си да й донесе бои и четки в болницата. Нагласят леглото й, за да може да лежи на една срана, а към леглото прикретят огледало, в което тя да се вижда. По това време тя започва да рисува автопортретите, характерни за нейното изкуство. Рисува общо 55 през живота си.

Изкуството на Фрида Кало често се смята за наивно и сюреалистично, но самата тя счита себе си повече за реалист. “Не рисувам сънища или кошмари, рисувам собствената си реалност”, казва тя. Тъй като нейната реалност дълго време е била и нейният вътрешен свят, тя главно рисува себе си. “Рисувам себе си, защото прекарвам много време със себе си, а лицето ми е нещото, което познавам най-добре”. Други любими нейни мотиви са цветята, които тя рисува, “за да не умират никога”.

“Имаше два големи инцидента в живота ми. Единият беше влакът, другият – Диего. Диего беше по-лошият.”

Когато излиза от болницата, тя се връща в училище. Носи картините си на Диего Ривера, който бил много впечатлен от автопортретите й. Той не харесал другите й картини, затова я посъветвал да продължи да рисува по свой собствен начин и да не оставя другите да й влияят. Те се сприятеляват, а това приятелство постепенно прераства в брак. Благодаряние на брака им, Фрида се присъединява към Комунистическата партия и става активистка, защитаваща правата на жените. Заедно с Ривера се премества за известно време в САЩ, където започва да осъзнава големите национални и куктурни различия, което я кара да се вкопчи в мексиканските си корени и да рисува картини, вдъхновени от мексиканското народно изкуство. Зпочва да събира антики и ежедневно да носи народни носии. През 1939г. тя излага картина в Лувъра в Париж на изложба, вдъхновена от Мексико, където се превръща в сензация. През 40те години на 20ти век, тя вече има собствени изложби, главно в дома си. 

Що се отнася до връзката й с Ривера, те били легендарна бохемска двойка. И двамата били художници – първоначално той бил по-известният, въпреки че е бил с 20 години по-голям от нея, и двамата били ентусиазирани комунисти. През 1939г. те дори са домакини на руския комунистически представител Троцки, с когото Фрида има афера. Накратко, Фрида е била жена със свобоен дух, която правела това, което иска – пушеше, пиеше, беше открито бисексуална и известна с острия си език и с това, че обичаше да пее нецензурирани песни на своите гости. Въпреки голямото физическо и прихологическо страдание, тя успява да се наслади на живота най-пълно и по свой начин, което много полиява на бъдещите женски поколения. 

“Надявам се изходът да е радостен и никога да не се върна.”

Фриа Кало умира орез 1954г. на 47-годишна възраст от пневмония, но някои вярват, че истинската причина за смъртта й е свръхдоза. Алкохолът и наркотиците определено не са й били чужди. “Пиех, защото исках да удавя мъката си, но сега дори тази проклета мъка се научи да плува”. Никои не е изследвал истинската причина за смъртта й. Въпреки че Кало изрази желание в дневника си никога да не се завърне на този свят, тя никога не е изчезвала от него. Нейната житейска история е толкова заладяваща и много неща са създадени в няйна памет. Например през 2002 тя е представена във едноименния филм от мексиканската актриса Селма Хайек. В нашия магазин можете да заупите декорации и аксесоари за дома си, вдъхновени от тази невероятно силна жена, която презнуваше живота. Viva la vida – това бе името на последната й картина. А ние казваме Viva la Frida! Нека куражът ти да живееш по свой начин винаги ни вдъхновява!

КЪМ КОЛЕКЦИЯ ФРИДА КАЛО



Decorate your life!

От 1999 г. Europosters стават една от най-известните фирми в продаването на плакати, тапети и изкуство за стени. В момента си сътрудничим с художници, фотографи и графични дизайнери от цяла Европа. В нашата оферта можете да намерите най-красивите известни картини, както и нови произведения на изкуството на съвременни художници. Нашата цел е да изпълним очакванията дори на най-взискателните клиенти. С удоволствие ще разпечатаме дори вашите собствени снимки и при желание, ще ги поставим във висококачествени рамки. Ние наистина обичаме интериорния дизайн, обаче не забравяме за феновете на музиката, компютърните игри, филмите и сериалите, затова непрекъснато разширяваме колекциите си от плакати, чаши, тениски, колекционерски фигурки и други лицензирани стоки и подаръци.

 


Контакти:

 

E-майл: info@europosters.eu
Tелефон: (само на английски език) +420 777 33 44 55

понеделник – петък ǀ 8:00 – 16:00

 

© 1999 – 2020 Europosters. Всички права запазени.

Уеб сайтът използва бисквитки за да гарантира приятното използване на нашата страница. Повече информация Съгласен съм. ×
Top